Korduma kippuvad küsimused
Kuidas Idealauto oksjon töötab?
Kuidas liikmeks saada?
Oksjonil osalemiseks peate olema Ideal Auto liige. Konto saate registreerida SIIN.
Registreerusin, kuid parooli ei saanud. Kuidas edasi toimin?
Kui parool 10 minuti jooksul tulnud ei ole, siis tasub üle vaadata ka rämpsposti kaust. Juhul, kui ka seal meie e-kirja ei ole, võtke meiega ühendust info@idealauto.ee
Parooli taastamiseks saate “Minu konto” alt tellida uue parooli.
Kas mul on õigus ostust taganeda, kuna tehing toimub läbi interneti?
Ideal Auto oksjonilt ostes kehtib Tarbijakaitseseadus. Ost kinnitatakse lepingutega, mis tähendab, et tagasiulatuvalt ostust loobuda ei ole võimalik. Küll aga on teil õigus nõuda hüvitist, kui ostujärgselt peaksid ilmnema vead.
Kuidas saan olla kindel, et keegi kunstlikult oksjoni ajal hinda ei tõsta?
Sellise olukorra vältimiseks on meil tööl spetsialistid, kes oksjonitel ja pakkumistel kogu protsessi vältel silma peal hoiavad. Eesmärk on kaitsta nii müüjat, kui ka pakkujat põhjendamatute/ebaõigete pakkumiste eest. Ebaseaduslikke pakkumisi esineb harva, kuid kui see siiski juhtub, blokeeritakse pakkujal edasine ligipääs www.idealauto.ee keskonda.
Kuidas teete kindlaks minu auto väärtuse?
Ideal Baltic Ltd’l on oma kontserni ettevõtete kaudu autode hindamisel pikk ajalugu. Hindamine põhineb meie enda statistikal ja prognoosidel. Registreerimisnumbri järgi kogume autoregistrist infot Teie sõiduki kohta ning meie andmebaasi kaudu teeme kindlaks auto õiglase väärtuse. Sõidukite hindamisel tugineme ka www.idealauto.ee ja teiste osalejate müügihindadele.
Kuidas Ideal Auto töötab?
Ideal Autos aitame osta ja müüa kasutatud autosid nii ettevõtetel, kui ka eraisikutel. Meie ärimudel on lihtne: müüja peab saama oma auto eest õiglase hinna ning ostja peaks tundma end turvaliselt ja teadma auto tegelikku seisukorda.
Ideal Auto kaudu oma autot müües võid kindel olla, et abiks on terve meie meeskond. Peseme sõiduki puhtaks seest ja väljast, registreerime omanikuvahetuse, reklaamime potensiaalsetele klientidele ning hoolitseme selle eest, et müüja jaoks oleks kogu protsess läbinähtav ja mugav.
Ostja näeb auto reaalset seisukorda meie testimisdokumentatsioonist ning seeläbi ei pea valmistuma ettenägematuteks kuludeks. Lepingu sõlmimisel kehtib Tarbekaitsjaseadus, seega vajaduse tekkimisel on ostjal õigus nõuda hüvitist.
Kas saan auto osta ka siis, kui pakkumised ei ületa reservhinda?
Kõik sõltub sellest, kas müüja on nõus oma auto müüma madalama hinnaga, kui esialgselt plaanitud. Oksjoni lõppedes võtame ühendust müüjaga ja teeme kindlaks, kas müüja on huvitatud auto müümisest Teie pakutud hinnaga.
Millised on teie lahtiolekuajad?
Ideal Auto automüügisalong on avatud E-R 9:00-18:00 ning L 10:00-14:00.
Mida teha, kui pärast auto ostmist tekivad probleemid?
Võtke ühendust meie kaebuste osakonnaga. Kaebused tuleb esitada kirjalikult ja seetõttu on kõige lihtsam saata meile e-kiri aadressil reklamatsioon@idealauto.ee.
NB! Ärge unustage edastada meile auto registreerimisnumber, vea avaldumise kirjeldus ja täpsustage, kas olete sellele autole järele tulles tähelepanu juhtinud. Oleme loomulikult huvitatud ka muust teabest ja asjaoludest, mis võivad juhtumiga seotud olla.
Mis saab peale oksjoni lõppu?
Oksjoni lõppedes võtame ühendust kõrgeima pakkuja tegijaga ning lepime kokku aja auto kättesaamiseks. Seejärel registreeritakse omanikuvahetus ning oksjoni lõppsumma kantakse müüja kontole.
Osta auto
Kas ma saan ostetud autot eksportida?
Jah, kõiki Ideal Autost ostetud autosid on võimalik eksportida.
Kas annate ostetud autole ka garantii?
Ideal Autost kasutatud auto soetamine on sama turvaline, kui uue ostmine. Lisaks sellele, et klient teab auto reaalset seisukorda, on tal õigus nõuda vajadusel ka hüvitist vastavalt Tarbijakaitseseadusele.
Kuidas tasuda auto eest?
Lihtsaim viis auto eest tasuda on pangaülekandega makselingi kaudu, mille saate meie klienditeeninduskeskusest.
Ideal Auto OÜ
Peterburi tee 47C, Tallinn
IBAN: EE571010220255703223
SWIFT: EEUHEE2X
KMKR EE102053272
Reg.kood 14103554
Kuidas ma tean, et minu pakkumine on tehtud?
Kui olete pakkumise esitanud, kuvatakse pakkumiste ajaloos roheline kirje “Teie pakkumine”. Samuti näete oma pakkumiste ajalugu, kui olete e-posti aadressi ja parooliga sisse logitud.
Kuidas saan kokku leppida aja auto üle andmiseks/vastu võtmiseks?
Aega saad mugavalt muuta kasutades selleks Teile saadetud kinnitusmeili või kirjutades meile info@idealauto.ee.
Kui kaua kulub aega raha ülekandmiseks, kui maksan pangaülekandega?
Ideal Autol on kontod enamikus Eesti suuremates pankades – SEB, Swedbank, LHV ja COOP Pank. Kui kannate raha mõnest neist pankadest, näeme raha kohe. Kui teete ülekande teisest pangast, kulub selleks tavaliselt üks tööpäev.
Kas käibemaks sisaldub hinnas?
Jah ja ei. Oksjoninimekirjas saate välja filtreerida autod, mida on võimalik osta mahaarvatava käibemaksuga.
Kas vahendustasu peab maksma ka siis, kui müüja ei soovi autot alla reservhinna müüa?
Ei, vahendustasu makstakse ainult tehingu sõlmimisel.
Mis maksab auto transport?
Transpordikulud sõltuvad sellest, kui kaugele on vaja auto transportida. Täpsema info saamiseks võtke ühendust klienditoega meiliaadressil info@idealauto.ee
Millal oksjon lõppeb?
Igal oksjonil on juurde märgitud lõppemise kuupäev ja kellaaeg, mille jooksul on võimalik oma pakkumine teha. Kui pakkumine tehakse vahetult enne oksjoni lõppu, pikeneb oksjon 4 minuti võrra.
Millal pean oksjonilt ostetud autole järele tulema?
Kui olete auto oksjonilt võitnud või fikseeritud hinnaga ostnud, peate autole järele tulema 3 tööpäeva jooksul. Aja broneerimiseks kirjutage info@idealauto.ee.
Mis on vahendustasu?
Ideal Auto kaudu autot ostes maksate lisaks auto hinnale ka vahendustasu. Vahendustasu suurus on märgitud kuulutuses ning sõltub auto väärtusest.
Mis on maksimaalne pakkumine?
Maksimaalne pakkumine tähendab, et märgite sisestusväljale maksimaalse summa, mida olete nõus auto eest maksma. Maksimaalset pakkumist saate muuta, sisestades sisestusväljale teise summa.
Mis on automaatne pakkumine?
Maksimaalne pakkumine tähendab, et lubate pakkumist maksimaaltaseme saavutamiseni automaatselt tõsta 50€ võrra, kui oksjonile siseneb teisi pakkujaid. Automaatne pakkumine ei ületa kunagi Teie poolt määratud maksimaalset pakkumist.
Müü auto
Kas saan müüa kehtiva liisinglepinguga autot oksjonil?
Jah saab küll. Juhul, kui Müüja kasutab Oksjonieset liisingulepingu alusel, taotleb Müüja liisinguandjalt väljaostuarvet Ideali Auto OÜ nimele, mis võimaldab pärast väljaostuarve tasumist Oksjonieseme võõrandamist Ideal Autole. Kui liisinguandja ei võimalda väljaostuarve väljastamist kolmandale osapoolele, taotleb Müüja väljaostuarve enda nimele.
Kas minimaalse müügihinna määramiseks on vaja eelnevalt auto ette näidata?
Teie sõiduki registreerimisnumbri põhjal saame auto kohta piisavalt teavet, et määrata mõistlik minimaalne müügihind (reservhind). Meie hinnang põhineb auto normaalsel seisukorral ja ainult varustusel, mille olete registreerimisel märkinud.
Kõik meie kaudu müüdavad autod on professionaalsete tehnikute poolt kontrollitud ning testi sooritamisel saame anda täpsema hinnangu. Kui auto on oodatust kehvemas seisukorras, mõjutab see negatiivselt ka reservhinda. Sõiduki oodatus parem seisukord mõjutab reservhinda positiivselt.
Kas võtate vastu vahetusi?
Ei, hetkel Ideal Auto vahetusteenust ei paku.
Kui soovin autot müüa, kas pean auto ise kohale tooma või pakute ka auto transportimise teenust?
Tallinna lähiümbruses saame autole järele tulla Teile sobival ajal ja kohas. Täpsema info saamiseks võtke meiega ühendust meiliaadressil info@idealauto.ee.
Ma ei osanud enne hindamist kogu lisavarustuse loetelu nimetada. Kuidas saan teada, kui palju auto väärt on?
Registreerimisnumbri põhjal saame Teie auto kohta piisavalt infot, et teha esialgne eeldatav hinnang müügihinna osas.
Kui Teie autol on lisaks varustust, mida ei ole registreerimisel täpsustatud või ei ole Eesti autoregistri kaudu tuvastatav, korrigeerime oksjonihinda hiljem.
Kui kaua müük aega võtab?
Üldjuhul kulub huvi registreerimisest auto müügini umbes kolm nädalat, kuid see sõltub muidugi sellest, kuidas ja millal auto meieni jõuab. Autot reklaamitakse idealauto.ee lehel 3-5 päeva, enne seda on auto meie meeskonna poolt pestud, puhastatud ja testitud.
Kui sageli müüakse autosid reservhinnast kõrgema hinna eest?
Pakkumiste suurused sõltuvad suuresti ajast, auto mudelist ja turunõudlusest.
Mul on küsimus auto testiprotokolli kohta. Kellega ma ühendust võtan?
Auto testiprotokolli kohta saate uurida meiliaadressil info@idealauto.ee.
Millises müügiprotsessi etapis mu auto praegu on?
Koos oma huvi registreerimisega saate meilt kinnitusmeili. Seejärel hoiame Teiega ühendust e-posti ja tekstisõnumite kaudu. Lisaks saate igal ajal oma auto müügiprotsessi jälgida logides sisse oma e-posti aadressi ja parooliga veebilehel www.idealauto.ee.
Minu auto on juba puhastatud – kas ma saan teie tasult hinnaalandust, kuna teil seda kulu ei tule?
Pesemine ja koristamine on osa meie poolt auto müümisel pakutavast teenusest ning seda etappi ei saa vahele jätta. Meie pakkujate ja ostjate kõrge ja ühtlase kvaliteedi säilitamiseks pestakse ja puhastatakse kõiki meie müüdavaid autosid vastavalt meie standarditele.
Müüjate jaoks tähendab see, et muudame autotehingu Teie jaoks veelgi lihtsamaks – Te ei pea isegi autot enne müüki jätmist puhastama.
Kas müüa oma auto väikeste defektidega maha või lasta need enne müüki korda teha?
Soovitame enne müüki sõiduk ette näidata ja seejärel saame otsustada milliseid defekte parandada ja milliseid mitte. Ideal Auto keretööde osakond parandab defektid ja üldjuhul kuulub see hüvitamisele Teie kindlustuse poolt.
Millal müügist raha laekub?
Ülekanne tehakse 1-3 tööpäeva jooksul peale seda, kui ostja on autole järele tulnud. Omanikuvahetuse dokumentatsiooni eest vastutab Ideal Auto.
Kui palju maksab auto müümine teie kaudu?
Meie teenuse idee seisneb selles, et saate oma auto eest parema hinna kui muude müügivõimaluste kaudu. Auto müümisel võtame Teie müügihinna alusel vahendustasu.
Vahendustasu, mis eraisiku puhul on minimaalselt 149 eurot, sisaldab puhastamist, testimist, hindamist, reklaami ja müüki oksjonil. Samuti käsitleme kõiki hüvitisnõudeid.
Mis juhtub, kui mu autot ei müüda?
Ebatõenäolisel juhul, kui me pärast kahte oksjonit Teie autole piisavalt kõrget pakkumist ei saa, saate eraisikuna oma auto tasuta tagasi võtta. Kui otsustate müügi enne seda katkestada, võetakse Teilt Ideal Auto kulude katteks 185 eurot.
Ettevõtetele: Kui autot pärast kahte oksjonit ei müüda, on testimise ja dokumentatsiooni maksumus 250 eurot ilma käibemaksuta. Lisandub lisateenuste maksumus.